Az üzleti élet és ezzel együtt a siker attól függ, hogyan tudod kezelni emberi kapcsolataidat. A vevőid emberek, akikkel kapcsolatba kell lépned és valamilyen módon meg kell győznöd őket, hogy a Te termékedet, szolgáltatásodat vásárolják meg. A hatékony kapcsolatkezeléshez öt alapelvet, cselekvési módot kell elsajátítani:
- Tanúsíts figyelmet mások iránt!
- Merjél kérni!
- Válj fogékonnyá a támogatásra! Válj elfogadóvá…!
- Tudd, amire igazán vágynak az emberek az a különlegesség és a fontosság érzése
- Alkoss erőt adó kérdéseket a kapcsolataid sikeres kezelésére!
Figyelem
Ez a pont arra a fontos tényre hívja fel a figyelmet, hogy az emberek igénylik a figyelmet, az elismerést, a megbecsülést és a méltánylást. A kutatások, megfigyelések tanúsága szerint az embereket jobban ösztönzi az elismerés utáni vágy, mint a pénz. Szinte minden ember homlokán hordhatná a következő feliratot: ? Kérlek segíts, hogy fontosnak érezhessem magamat!?
Mivel minden ember vágyik erre, alapvetően mindenki azt várja, hogy megkapja ő maga ezt a figyelmet, mielőtt azt másoknak megadná.
Amennyiben hajlandó vagy változtatni ezen a hozzáálláson és elsőként figyelmet tanúsítani embertársaid iránt, akkor egy óriási fegyver kerül a kezedbe, amivel javíthatod emberi kapcsolataidat.
Kérés
Az emberek döntő többségének nehezére esik kérni. Zavarba jön, elbátortalanodik, habozik, amikor valamilyen kérést kell előadnia mások felé. Nem csak idegenek, de saját ismerőseink felé sem igazán merünk kérni. Mi ennek az oka? A félelem… a visszautasítástól való félelem. Attól tartunk, hogy a másik ?nem?-et mondhat, esetleg kinevet vagy gúnyt űz belőlünk. Ezt hoztuk a gyermekkorunkból, erre lettünk kondicionálva az évek folyamán.
Rá kell eszmélnünk azonban arra, hogy a nagyon sikeres emberek számára nem okoz gondot az, hogy kérjenek. állhatatosan és kitartóan kérnek, egész addig amíg valaki ?igen?-t nem mond a kérésükre.
Ellenérvként felvetődik, hogy ?nem akarok tolakodó lenni?, ?nem akarom zaklatni az embereket?. ez igaz, és helyes törekvés, de mi van akkor, ha egy olyan lehetőséget kínálsz fel az embereknek, amiről meggyőződésed, hogy valóban előnyös számukra? Mi van abban az esetben, ha valódi értéket kínálsz számukra? Nem tartozol annyival nekik és önmagadnak egyaránt, hogy megismertesd őket a lehetőséggel, hogy megkérdezd tőlük, érdekli-e őket a dolog?
És, hogyan tudod ezt megtenni, ha az első ?nem?-nél feladod a dolgot és nem lépsz tovább?
Légy tisztában azzal, hogy milyen értéket akarsz átadni az embereknek! Tudd, hogy erre valóban szükségük van, szükségük lehet. Kínáld fel értékeidet és kérdezd meg tőlük, hogy érdekli-e őket az ajánlatod? …és hagyjad, hogy utána döntsenek szabad akaratuk szerint. Ha ?nem?-et mondanak akkor sem dől össze a világ. Semmit sem vesztesz ezzel, hiszen nem kaptál ígéretet arra, hogy megveszik a portékádat. Amennyiben mindezt állhatatosan teszed, egy szép napon a megfelelő ember ?igen?-t fog mondani. Ezzel viszont, csak nyerhetsz.
Fogékonyság, elfogadás
Sok ember számára még a kérésnél is nehezebb dolog az, hogy elfogadják a támogatást, hogy fogékonyak legyenek a mások által adott támogatásra. Sokan képtelenek elfogadni azt a lehetőséget vagy támogatást, amely ott hever a lábuk előtt, amellyel szembe találkoznak és amelyért csak ki kellene nyújtani a kezüket.
Számos olyan eset van, amikor a lehetőségeknek és a támogatásnak ez az elutasítása egy tudatalatti folyamatban megy végbe. Nem szándékosan teszed, hanem negatív énképed súgja a füledbe: ?Úgysem érdemled meg, akkor miért is foglalkoznál vele??
Fordítsd meg ezt a folyamatot. Hagyd, hogy mások segítsenek, hogy mások támogatást nyújthassanak neked. Alapvetően fogékonnyá válni a támogatásra nem egy nagy dolog, de e fogékonyság hiánya viszont könnyen lehet egy jelentős akadály a siker felé vezető úton.
Valódi vágyak
A hagyományos siker-gondolkodás azt sejteti, hogy alapvetően anyagi javakra vágyunk. Házat, gépkocsit és egyéb tárgyi értékeket szeretnénk. Ezzel szemben a valóság az, hogy az emberek nem magára az értéktárgyra vágynak, hanem arra a különleges érzésre, amit az adott értéktárgy nyújthat nekik. Nem a ház a lényeg, hanem a gazdagság érzése, amit az adott ház nyújt. Nem a különleges gépkocsira vágyunk, hanem az általa nyújtott különlegesség és fontosság érzésére.
Azt akarjuk érezni, hogy számítunk, hogy jelentékeny személyek vagyunk mások szemében, hogy hoztunk valami különlegeset ebbe a világba. A legfőbb kérdéseink önmagunkhoz a következők: ?Jelentős ember vagyok?? ?Hoztam valamilyen különlegességet, változást erre a Földre??
Ne várd meg a siker beköszöntét. Tedd fel most magadnak ezeket a kérdéseket és mire a sikerhez érsz, már tudni fogod a kérdésekre a válaszokat.
Erőt adó kérdések
A siker-sorozat első fejezetében (Pozitív megerősítések vezetnek a sikerhez?) volt szó az erőt adó kérdésekről, amelyek a pozitív megerősítésekhez mérten lényegesen hatékonyabban és sikeresebben programozzák át a gondolkodásunkat. Elménk működését utánozzák, amely kérdéseket tesz fel és arra keresi a válaszokat. Általános kérdéseink negatív kicsengésűek (pl. Miért nem sikerül nekem semmi?). E negatív kérdések egy negatív programozást alakítanak ki és tartanak fenn elmeműködésünkben. A negatív kérdések átfordításával (Miért sikerül minden, amibe belefogok?), e pozitív megfelelőiknek a használatával, valamint cselekvési szokásaink megváltoztatásával a pozitív, előremutató célok és a siker felé mozdulhatunk el.
Forrás: http://www.gyogyitoharcos.hu/
Fotó: vate mcright pixabay